4 Aralık 2013 Çarşamba

DENGELİ-SAĞLIKLI...:))

 Dr. Ayça Kaya'nın kbzlk. gdrc. khvltsında 10. gün. Henüz beklediğim kadar etkili olmadı ama  umutluyum. Probiyotik yoğurt kullanmam gerektiğini unutmuştum.Hatırlayınca probiyotik tozu aldım. Dünden beri onu da katıyorum; tadını çok beğenmedim. İlk fırsatta yoğurdumu kendim mayalayıp, mayalarken içine probiyotik toz katacağım.Eminim daha iyi olacak...

 DENGELİ VE SAĞLIKLI BESLENME PLANImda  kesinlikle olması gerekenler: 
 Bol su içmek: Günde  en az 2lt. bu konuda pek sıkıntı yaşamıyorum.
 Öğün  harici atıştırmalardan kaçınmak.Doktorlar susuzluk ve açlık duygusunun karıştırılabileceğini ve insanların su yerine önce yiyeceğe  yönelerek hata yaptıklarını söylüyorlar Bunun için benim yöntemim; canım bir şey isteyince önce bir büyük bardak  su içiyorum ve genellikle işe yarıyor. İşe yaramazsa bir bardak daha içiyorum. Ayrıca yemeklerden 30 dk önce mutlaka su içmeye çalışıyorum.
Spor ve yürüyüş yapmak: Şu anda  en büyük eksiğim düzenli günlük yürüyüşler. Haftada bir gün plates kesinlikle yetersiz. En kısa zamanda bir çözüm yolu bulmam gerekiyor. Yoksa çabalarım boş değil ama yetersiz kalacak :))
Beslenme planına bağlı kalmak: Şimdilik iyi gidiyorum. Öğlen ve akşam yemeklerinde yenilenlerin yeri değişebiliyor. yani  öğlen sebze, akşam et veya öğlen et, akşam sebze olabilir. Önerilen öğlen sebze, daha uzun süre tok tuttuğu için akşam protein ağırlıklı beslenilmesi. 
  

SABAH (saat:09:00)


  • Yoğurt...............      3 y. kaşığı(az yağlı)
  • Kuru erik...........     3 adet
  • Yulaf..................      2 y. kaşığı
  • Keten tohumu....       1 t. kaşığı 
  • Probiyotik toz...        1 t.k


    ARA (saat:11:00-11:30)
    Bir meyve + 6 çiğ badem+ bitki çayı

    ÖĞLEN (saat:13.30-14:00)
    • 1 dilim ekmek
    • 6 yemek kaşığı kuru fasulye yemeği (susuz)
    • 1 su bardağı yoğurt
    • Bol yeşil salata

      1.ARA(saat:15:30-16:30)
      1dilim ekmek+1kibrit kutusu beyaz peynir + bitki çayı(şekersiz)

      2.ARA(saat:17:30-18:30)
      Bir porsiyon meyve+bitki çayı

      AKŞAM(19:00-19:30)                                OLMASI GEREKEN
      • 1 kase çorba                                           1 kase çorba
      • 4 yk sebze (pirinçli pırasa)                       6 yk pırasa
      • 2 yk peynirli makarna                              1dilim ekmek+ 3yk yoğurt
      • Bol salata(1 tk z.yağ)                               bol salata  
        SON ÖĞÜN olarak  1 porsiyon meyve  yenebilir ama ben şimdilik sadece bol limonlu bitki çayı ile yetineceğim.
         DEĞERLENDİRME: 2lt'nin üstünde su+4 fincan bitki çayı(şekersiz) içtim. Akşam yemeği biraz karbonhidrat  ağırlıklı oldu.  Öğreniyorum işte :))

        Hiç yorum yok:

        Yorum Gönder