28 Kasım 2013 Perşembe

İYİ GİDİYOR... iyi :))


  Dr.Ayça Kaya kahvaltısının ikinci günü.Aslında tadı güzel ve doyurucu bir kahvaltı, bazen sabah sabah insanın canı yoğurt yemek istemeyebiliyor.Yoğurt yerine belki sütte olabilir mi acaba?Şimdilik tarife aynen uygulamak akıllıca. Süre dolunca  deneme yapmak serbest :))     

SABAH KAHVALTISI (saat:9:00)                                                                                                

  • Yoğurt...............   üç kaşık
  • Kuru erik..........    üç adet
  • Keten tohumu....   bir tatlı kaşığı
  • Yulaf ezmesi......   iki yemek kaşığı

 Sabah ilk okuduğum yazıyı çok beğendim ve saklamak için buraya not etmek istedim. Bize dayatılanları benimsemek ya da benimsememek.Seçim her zaman bizim, önemli olan farkındalık!  

Dünyanın en fakir Cumhurbaşkanı olarak bilinen Uruguay Cumhurbaşkanı Jose Mujıca der ki; ”Ben insanların geceleri yatacak bir saçak altı bile bulamadıkları birdünyada, başkalarının 500 metrekarelik malikanelerde yaşamasını anlamıyorum. Evsizler için ev, suyu olmayanlar için su lazım, ekmek lazım. Sen böyle bir dünyada özel uçağım olsun, oraya buraya gideyim diyorsun. Eğer herkes daha fazlasını isterse, birgün kimseye bir şey kalmayacak. Küresel ısınmadan bahsediyoruz ama doğaya saldırmaya ve çöp üretmeye devam ediyoruz.” ”Eski ruhani tanrımızı kendi ellerimizle kurban ettik ve artık market tanrının tapınağındayız. Bu yeni tanrı; ekonomimizi, politikamızı, alışkanlıklarımızı, yaşamlarımızı düzenliyor ve bizlere faiz oranları ve kredi kartları ile mutluluğun yeni adresini veriyor. Öyle anlaşılıyor ki bizler, yalnız tüketme için yaratılıyoruz ve artık tüketemediğimiz zaman derin hayal kırıklığına uğrayarak kendimizi yok ediyoruz.” ”Bana fakir denmesi yanlış, ben tutumlu bir insanım. Asıl fakirler sürekli yaşamdan talepleri olan ve elde ettikleriyle yetinmeyen insanlardır. Ben elimde hafif bir bavulla dolaşıyorum. Bu bana istediğim yaşamı sürdürmek için yeterli zamanı veriyor. Asıl özgürlük yaşamak için kazandığın zamandır.” Mayn Crafterman


  
Acıktığımı hissettim ama henüz erken. Bugün öğle yemeğini 13:00'te yemeyi planladım ve saat:11:30
gibi tatlandırıcılı, sütlü türk kahvesi içtim. 12:30'da bir yeşil elma...

ÖĞLE YEMEĞİ (saat:13:45)

  • Kara buğday pilavı........      4 yemek kaşığı
  • Haşlanmış yumurta........       1 adet
  • Salata...........................       roka,maydanoz, kapya biber, kırmızı lahana(sirke ve nar ekşisi ile)


Kara buğday hep duyduğum ama bugüne kadar denemeye cesaret edemediğim bir tahıl.Paketin üstündeki tarifi uyguladım, hafif lapamsı oldu. Tadı güzel, kokusu aşure buğdayına benziyor. Yarısını sade olarak yedim, kalanını da salatamla karıştırdım. Çok daha güzel oldu. Ben sevdim ama ev halkı ne der... Göreceğim:))
 http://bitlkisel.blogcu.com/kara-bugday-faydalari/8821111
http://www.beyazdefter.com/karabugday-grecka-nedir-faydalari-nelerdir/ Kara buğday ile ilgili bilgi ve tarif içeren  iki site. Daha sonra detaylı olarak inceleme fırsatı bulurum diye.

Yemekten sonra canım tatlı istedi ve bugün televizyonda izlediğim yulaflı bir kurabiye tarifini yaptım.
Hiç yağ içermiyor, tam buğday unu. yulaf, esmer şeker(ben pekmez kullandım) ,ceviz ve iki yumurta..
Sonuç: Ali şekerini az buldu; ben yemem herhalde dedi :)) Onca kurabiye bana mı kaldııı :((  E yemek zorunda değilim herhalde. Neyse bir kavanoza koyup çay, kahve yanında uzuuuun bir süre yerim artık. Kurabiyeyi yaparken bir adet cevizi de yemiş bulunuyorum.
Saat 16:00;  bitki çayının yanında bir adet yulaflı kurabiye iyi oldu. Tadı az, yemesi çok kolay değil.Bir adet yemek yeterli oldu, ikinciyi yemek istemedim.
Ya bu şekilde oluyor ya da ben yapamadım. Kurabiyeyi yani. İkinci deneme umarım daha başarılı olur.

AKŞAM YEMEGİ(saat:19:45)

  • Hindi sote...............        100gr(tahminen)
  • Kara buğdy. pilavı....       3 yemek k.
  • Salata.....................       maydanoz, kapya biber, kırmızı lahana, turp, kıvırcık, havuç(limon ve nar ekşisi ile, bir t. k. z.yağı)


Ben kara buğday pilavını yine salata ile karıştırdım; şahane oluyor.Protein oranı en yüksek tahılmış. Bundan böyle salataların üstüne birer kaşık koyabilir ya da  kısır yapabilirim.
Ben günü yine bir fincan bitki çayı ile kapatıyorum. Saat:21:00 

GÜNÜN DEĞERLENDİRMESİ
Oldukça başarılı bir gün geçirdiğimi düşünüyorum. Besin değeri açısından öğünler dengeli olmayabilir ammaaa o da olacak. Şimdilik gözlem ve takip ederek yediğim, içtiğimin farkına varmam önemli. Bu arada bugün 9 büyük bardak su içerek kendi rekorumu kırdım. 2.250lt Azıcık abarttım mı ne :))

Yarın yeni bir gün!..



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder