23 Şubat 2014 Pazar

KETEN Elbise mi... Tohum mu :))

Yaza çeyrek kalmışken bir keten elbise edinmek hiç fena olmaz aslında;) Efil efil pek serin tutar, bir de  kırışmasa!!!
Keten elbiseyi kırışsa da bu yaz giyeceğim ama almak için acelem yok, haziran'a kadar bekleyebilirim. Hem hava iyice ısınmış olur hem de daraltmak zorunda kalmam:)) 
Evet bu kez olacak, inanıyorum!!! Yalnız değilim her şeyden önce; benzer sorunlar yaşayan, halimden anlayan, aynı yolda mesafe katettiğimiz dayanışma arkadaşlarım var:  "MPG DAYANIŞMASI", ya da "Hafifleme Kardeşliği"
II. 12 günlük listeye başladık, iki günü geride bıraktık bile. Benim için bu listeyi uygulamak oldukça kolay.
Listedeki önemli değişiklik sabah kahvaltısı; klasik kavaltı yarine, müsli veya tahıl gevreği ve yulaf ezmesi içeriyor.
Hem öğlen hem akşam yemeği protein ağırlıklı.
Bir diğer yenilik ise keten tohumu; salataya zeytin yağ yerine keten tohumu koyuyoruz. Bu benim pek hoşuma gitti çünkü daha önce yoğurda karıştırarak yemişliğim var ve çok yararlı olduğunu biliyorum.
Omega-3 içermesi, sindirim sistemini düzenliyor olması benim tüketmem için yeterli ama biraz internet sörfü yapınca pek çok gıda gibi keten tohumunun da pek çok yararı olduğunu görünce not almak kaçınılmaz oldu:))

KETEN TOHUMUNUN YARARLARI

* Mide-bağırsak sorunlarına karşı iyi gelir. 
* Bağırsakları yumuşatır, kabızlığa iyi gelir.
* Kemikleri güçlendirir. Özellikle menopoz döneminde yararlıdır.
* Bağışıklık sistemini güçlendirir.
* Menopoza bağlı şikâyetleri hafifletir.
* Kalp-damar hastalıklarından korur.
* LDL Kolesterol ve Trigliserit seviyesini düşürür.
* Yüksek tansiyonu düşürür.
* Romatizmal hastalıkları önler.
* Sinir sistemini güçlendirir.
* Hafızayı güçlendirir.
* Kan şekerini dengeler.
* Konsantrasyon bozukluğuna karşı iyi gelir.
* Yaşlanmaya bağlı dikkat dağınıklığına karşı iyi gelir.
* Haricen kullanılarak yaraların çabuk iyileşmesini sağlar.
* Egzama ve sedef hastalıklarında kullanılır.
* Nasırlarda kompres olarak kullanılır.
* Solunum yolu hastalıklarında olumlu etki yapar.
* Ruhsal bozukluklara karşı iyi gelir.
* Öksürüğü giderir.
* Ağız boşluğu, boğaz ve diş eti rahatsızlıklarında gargara olarak
kullanılır.
* Lifleri sanayide, özellikle dokumacılıkta kullanılır.

Keten tohumu ne içerir?
*Omega-3, Omega-6 ve Omega-9 yağ asitleri
*Yüksek oranda çözünür ve çözünmez lif
*Protein
*Lignanlar (kansere karşı maddeler)
*Vitaminler
*Mineraller
*Amino asitler

 Keten tohumu nasıl tüketilir?
* Kaynatılarak içilebilir.
* Dövülerek, öğütülerek toz haline getirilebilir. Bir kaşık ağza
atıldıktan sonra arkasından su içilebilir.
* Kavrulmuş olarak tüketildiğinde daha lezzetli olur. Keten tohumunun
çok özel bir tadı veya kokusu yoktur, ama kavrulunca güzel bir tada
kavuşur.
* Tohum şeklinde tüketilecekse iyice çiğnenmelidir.
* Sizler de mutfakta keten tohumunu el altında bulundurarak, onu öğütülmüş halde salatalarınıza, yoğurdunuza, müslinize serpebilir, fırında yaptığınız hamur işlerine katabilir, pilavdan çorbalara, tatlılardan tuzlulara her yemeğinizde kullanabilirsiniz.

Daha fazlası içinBuraya Bakınız     AyrıcaBurayada bakabilirsiniz.   Dahadetaylı biligi için   
Güzellik  için de  Keten Tohumu

5 yorum:

  1. Keten tohumunu ekmekciklerin icinde de seviyorum.Bazen yogurda katarim , salatanin icinde daha önce yememistim.

    Güzel bilgiler vermissin, eline saglik canim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Şuleciğim... Ben de keten tohumunu bundan sonra daha fazla tüketmeye çalışacağım:))

      Sil
  2. Sevgi'm çok ikna edici bir yazı olmuş. Keten tohumunu daha bi sevdim ;)))

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar,
    Sayfanızı yeni keşfettim çok beğendim. Keten tohumunu bende ekmeklerimde kullanıyorum. Faydası saymakla bitmiyor gerçekten.
    Faydalı paylaşımınız için teşekkür ediyorum :)) Bu arada sizi izlemeye aldım. Bana da beklerim, http://fatoscatadlar.blogspot.com.tr/
    Güzel paylaşımlarda tekrar görüşmeyi diliyorum.
    İzmir'den kucak dolusu sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Fatma, hoş geldin:))
      En kısa zamanda ziyaretine geleceğim. İstanbul'dan İzmir'e sevgi ve selamlar...

      Sil