7 Temmuz 2014 Pazartesi

ANNE... Stres ve Mizah:))

 Bu günlerde liseyi bitiren oğlumun "Üniversite Tercih Dönemi"ndeyiz. Dört yıl önce kızım ile de aynı dönemden geçmiş,  aynı stresi yaşamıştık. Dört yıl nasıl geçti anlamadık, kızım mezun oldu bile:)) 
 Oğlum için de dört yıl sonra benzer şekilde hissedeceğiz hiç kuşkusuz.   
 Böyle stresliyken bir sosyal paylaşım sayfasında "Anne" yi tanımlayan yazıyı okuyunca gülmekten kendimi alamadım.   
 Özellikle "Türk Anneleri"ni abartısız, gerçekçi bir  mizah diliyle anlatan, bazı satırlarında kendimi gördüğüm bu yazıyı, bu günlerin anısına buraya not etmek istedim


ANNE KİMDİR?  




1-Ne Kadar Üzsen De 10 Dakika Sonra Seni Affeden Zarif Bir Memeli Türüdür...
2-Yağlı Bile Olsa Tiksinmeden Saçını Okşayan,Kucağına Yatıran, Öpüp Koklayan Tek Varlıktır...
3-Meleğin Süt Verebilenidir...
4-Yarasın Diye Muhallebinin İçine Ciğer Katarak Çocuğuna Yediren Manyaklık Derecesinde fikir üretendir..
5-Yemek Yemeyen Çocuğun Dikkatini Çekmek İçin Elindeki Tencere Ve Tavalarla Maymunluk Yapabilen Kişidir.
6-Kafayı Çocuklarıyla Bozmuş,Göbek Bağı Kopsa Da Yürek Bağı Asla Kopmayan,Sevgi Dolu Fedakar İnsan Dişisidir...
7-Bulaşık,Ütü yada başka işler yaparken Bile Otomatik Olarak Çene Çalan,Kendi Kendine Konuşan,Kadın Dırdırı Denen Mereti Erkeklere Daha Küçükten Belletendir...
8-Yemek Uzmanı,Düzen İnsanı,Bilgili,Kültürlü Her Şeyi Bilen Şahsiyettir...
9-Yavrularını Yol Tarafından Değil,Kaldırım Tarafından Yürütendir...
10-Dizi Dizi İncidir Lakin Gerektiğinde Laf Sokma Dalında Da Birincidir...
11-Sevgiliden Ayrılma Haberi Verildiğinde,'Amaaan Ben Sana Daha Güzelini Bulurum' Diyebilen Komik Bir Karakterdir...
12-'Oğlum Aradım Yoktun Ben De Mesaj Atayım Dedim Sana.Gelince Ara Beni Emi Aslan Evladım Kara Börülcem Benim Öptüm Annen , Şeklinde Mesajlar Atabilen,Teknolojiyi Israrla Reddeden, Kabullenemeyen,Kafasına Göre Yorumlayan Bilişim Düşmanıdır AMA..
13-AMA Dünyanın En Güzel Kucağına Sahip,En Güzel Kokan, Harikulade Bir Varlıktır...
14-Olmadık Yerlerde İyi Ki Doğurmuşum Ulen Seni!' Diyen Ve Benim Hatırıma Benimle Freddy Mercury Dinleyen Bir Sabır Ağacıdır...
15-Evlatlarını Asla Ayırmayan,Aynı Zamanda Birbirinden Koruyan Güç Abidesidir...
16-Evde Bir Yere Uzandığınız An Orada Temizlik Yapacağı Tutan, Temizlik Konusunda Kayışı Kopardığından Temizlikçi Gelecek Diye Evi Temizleyen Balans Ayarı Kaçmış Temizlik Kaynağıdır...
17-Mutfakta Yaşayan,Evde Herkesi İdare Eden Bir Tür Canlıdır...

18-Oğlunun Damat-Kızının Gelin Olduğunu Görünce,Çocuğu Mezun Olunca,Çocuğu Gol Atınca,Çocuğu Hasta Olunca,Çocuğu Askere Gidince,Asmalı Kabağı Seyredince,Dolar Yükselince Velhasıl Buna Benzer Bir sürü Şeye Ağlayabilen,Bu Mesajı Okurken Duygulanıp Gözleri Dolabilen,Ağlamaya Meyilli Bir Yapısı Olan Duygu Pınarıdır...
19-Uzakta Dursa Da Yakın Hissedilen,Canı Hep İstenen,Asla Vazgeçilmeyen,Dizinin Dibinde Olmak İstenen,Evlatların Varlığını Varlığına Armağan Edebileceği,Islak Kuru Ama Heeeep Duygulu Tek Kadın Modelidir..

15 yorum:

  1. Benim favorim 4. şık:) Muhallebiye ciğer katmadım ama sevmedikleri yiyecekleri sevdikleriyle perdeleyip yedirdiğim çok olmuştur.

    YanıtlaSil
  2. :)) ben şimdiden bir çok maddede kendimi gördüm diğerlerini de itina ile uygulayacağım kesin ; zira geçenlerde arkadaşımla konuşurken çok bağlısın evlenince ne yapacaksın dedi ben de çok doğal bir şekilde gelinim çok istiyorsa gelsin beraber oturalım ben oğlumu kimseye vermem dedim :)))) ben de geleceğin türk tipi kaynana profili bile var ...Sevgi kızını tebrik ediyorum oğlun içinde inşallah istediği hayırlı bir bölüm kazanmasını diliyorum Hayırlı Ramazanlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neslihan çok tatlısın:) Biz ne yaparsak yapalım, onlar büyüdükçe bağımsızlıklarını ilan ediyorlar, bize de durumu kabullenmek düşüyor. Güzel dileklerin için çok teşekkür ederim. Sizin yol daha uzun görünüyor ama zaman çabuk geçiyor. Böylesi mutlulukları siz de yaşayın inşallah! Çok sevgiler...

      Sil
  3. Zevkle okudum :) Kesinlikle de hepsi dogru :)
    Kizini tebrik eder, basarilarinin devamini dilerim. Insallah oglun icinde gonlunden gecen neyse o olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sinemciğim çok teşekkür ederim. Çok sevgiler...

      Sil
  4. Bir cok maddede bende kendimi gördüm.Tipik türk anneleriyiz degilmi? Eninde sonunda herkes ölecek ama cocuklarimiz kücükken bizi onlarin basindan Allah ayirmasin.

    Bunlar güzel,tatli sevindirci telaslar.Ne mutlu sana bu günleri gördün.Allah banada,diger annelerede nasip etsin insaallah.

    Sevgilerle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dualarına tüm kalbimle katılıyorum Şuleciğim. Çok teşekkür ederim.
      Dediğin gibi tatlı sevindirici telaşlar ne varki yaşarken stres ağır basıyor. Aslında oğlum gayet rahat duruyor, ben ondan çok geriliyorum.Üniversiteleri, bölümlerini araştırıyorum. Garip bir durum, tek açıklaması "annelik" :))
      Bütün annelere "annelik" dolu günler diliyorum. Çok sevgiler...

      Sil
  5. Ben de bütün maddelerde kendimi ve annemi gördüm:)
    Sevgicim inşallah oğlun istediğiniz bir bölüme yerleşir. Biz de yegenim için aynı tatlı telaşı yaşıyoruz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Ömür. Dün dersanesine gidip tercihlerini netleştirdik. Artık sabır ile beklemek aşamasına geçtik:)
      Ben de yeğeninin istediği bölüme yerleşip başarılı olmasını dilerim. Çok sevgiler...

      Sil
  6. Sevgicigim Sevgi ve Dostluk Ödülü kazandin,kupa blogta,alirmisin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ödülümü aldım, layık gördüğün için taeşekkür ederim güzel arkadaşım:))

      Sil
  7. Yanıtlar
    1. Şulem mesajın için cok teşekkür ederim. İnternet tatilimi (dayanamayıp) bugün sonlandırdığım için yeni görebildim kusura bakma.
      Kucak dolusu sevgiler...

      Sil
  8. Ne güzel bir yazı olmuş, annelik çok başka bir şey yaşamadan böylesine güçlü olduğunu bilemezdim. Bu arada merhaba :)

    YanıtlaSil
  9. Merhaba, hoşgeldin :)
    Gerçekten öyle, annelik müthiş ve çok güçlü bir duygu. Karşı konulamaz temel içgüdülerden biri:))

    YanıtlaSil